Dag 10: Geopark en een rondje rondom Ullapool

Donderdag 24-7

Vandaag zijn we op stap geweest met Andrea en Geert. Andrea ken ik via het Schotlandforum en heeft ons vorig jaar van het vliegtuig gehaald in Glasgow waar ze vlak bij wonen. Ze waren met de caravan op pad en in de buurt en wisten dat wij in Ardmair zaten.

Vanochtend zijn ze aangekomen en blijven 2 nachten staan. We hebben eerst gezellig koffie gedronken, kennis gemaakt met Geert en gezellig bijgepraat. Daarna hebben we een soort rondleiding van ze gekregen door de omgeving.

We zijn naar het Geopark gereden, een soort informatieplek over de geologie van het gebied. Hier was een leuk wandelingetje uitgezet, de klip op en over. Prachtige uitzichten onderweg.

Na een kleine pauze dalen we weer af en rijden we richting Achiltibuie. Een super mooie route langs Lochs en zee.

De Summer Isles zijn prachtig te zien, een eilandengroep voor de kust in Loch Broom. Het is werkelijk adembenemend mooi.

We rijden weer terug naar Ullapool en doen gezamenlijk boodschappen voor een bbq. Bij de camping luieren we eerst wat in de warmte. Ik ga zelfs met Sam pootjebaden in zee, zo warm is het! De bbq is heerlijk en gezellig.

Als we klaar zijn worden we de caravan in gejaagd door de midges. Zelfs Sam is te pakken genomen, zijn oogjes zitten helemaal dicht. Gelukkig trekt het snel weer weg. We drinken nog een kop thee en kletseng gezellig verder in het luxe verblijf van Andrea en Geert. Rond 22.00 zoeken we de tent op en gaan we lekker slapen.